Kategorie

archiwum (2) fizyka (70) fotografie (49) głupie (7) historia (75) inne (75) karate (99) kata (37) książki (21) multimedia (118) nie wiem już co (18) obozy (18) recenzje (10) rycerka (21) samoobrona (7) seminaria (18) sponsorzy (2) sport (28) technika (85) trening (226) turnieje (17) virtualny sensei (3) ważne (144) wiedza (152) zapisy (10)

sobota, 26 marca 2011

Czas zatrzymać czas...

Sensei Avi Rokah przypomina na swoim blogu słowa Mistrza Nishiyama, który zwykł mówić: "Po co mieć 8 cylindrów, skoro używamy dwóch" lub czasem: "Nie potrzebujemy mięśni jak Popeye, wystarczy, że nauczymy się używać tego co mamy". Można jednak rzecz odwrócić i powiedzieć: "Dlaczego mamy używać 2 cylindrów skoro możemy ośmiu i możemy się nauczyć wykorzystywać wszystkie?". Michał, mój przyjaciel z lat studenckich po prawie 10 latach wrócił do treningu karate i jak przyznał, znaczna część jego wysiłku skierowana jest na stretching. Jestem od Niego starszy raptem o rok i dociera do mnie, że ostatni to czas, żeby świadomie wrócić do treningu siłowego. Bezczynność nie rodzi postępu, a młodszym też trzeba sprostać. No i zakupy trzeba do domu przynieść. Odgrzebałem swoje siłowniane notatki i stwierdziłem, że wszystkie parametry się przez ostatni czas pogorszyły. A tak być nie może. Nie wiem jeszcze jak na to wygospodaruję czas, ale wpis na blogu niech będzie motywatorem.